Dzieci starsze
6.00 - 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne. Kontakty indywidualne i okolicznościowe wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci.
8.00 - 8.10 Zestaw ćwiczeń porannych.
8.10 - 8.30 Sprzątanie po skończonej zabawie, czynności higieniczne i porządkowe, przygotowywanie do śniadania.
8.30 - 9.00 Śniadanie.
9.00 - 10.00 Sytuacje edukacyjno – wychowawcze organizowane przez nauczycielkę wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dzieci.
10.00 - 11.15 Spacery, wycieczki i sytuacje okolicznościowe, zabawy ruchowe organizowane i inspirowane przez nauczycielkę. Stworzenie sytuacji do aktywności ruchowej wypływającej z inicjatywy dzieci w klasie i ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
11.15 - 11.30 Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu.
11.30 - 12.00 Obiad.
12.00 - 12.30 Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem uzdolnionym (pozostałe dzieci zabawy dowolne).
12.30 - 14.00 Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja przyrody lub/ i zabawy ruchowe w klasie. Słuchanie opowiadań, baśni, bajek czytanych przez nauczycielkę. Ćwiczenia relaksacyjne. Zajęcia dodatkowe.
14.00 - 14.30 Czynności higieniczno – porządkowe. Przygotowanie do podwieczorku.
14.30 - 15.00 Podwieczorek.
15.00 - do końca dnia- Zajęcia dodatkowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne.