Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień Matematyki

Zabawy matematyczne w przedszkolu rozwijają u dzieci logiczne myślenie, inspirują oraz zachęcają do poszukiwania rozwiązań.14 marca przedszkolaki obchodziły Międzynarodowy Dzień Matematyki. Było wesoło, zabawnie i aktywnie. W trakcie zabaw Smerfy odwiedziły krainę figur geometrycznych, obejrzały film im poświęcony, przypomniały sobie jak wygląda i czym się charakteryzuje każda z nich, wyszukiwały je w poszczególnych fragmentach filmu.  W trakcie jego trwania wykonywały polecenia dotyczące odpowiedniego dopasowania różnorodnych przedmiotów w kształcie figur geometrycznych z osobą, która się nimi posługuje. W kolejnej zabawie „Geometryczne drzewko” kształciły umiejętność klasyfikowania figur geometrycznych ze względu na trzy cechy: wielkość, kolor i kształt. Ostatnią zabawą było kształtowanie u dzieci umiejętności odkodowywania informacji. Zadaniem dzieci było odnalezienie poszczególnych liter na dużej planszy poprzez odkodowanie podanego przez nauczycielkę kodu. Kotki dowiedziały się czym jest matematyka oraz gdzie można ją znaleźć wokół nas. Głównym zadaniem było ułożenie tylu kółek ile widocznych było elementów na ilustracji, a następnie narysowanie tylu kółek ile widocznych było kredek na ilustracji. Podczas zabawy ruchowej bawiły się zmieniając położenie przedmiotów względem siebie oraz poruszały się w określonych kierunkach w rytm muzyki. Biedronki podczas całego dnia brały udział w zabawach muzycznych, dydaktycznych, plastycznych i ruchowych, które pozwalają na kształcenie kompetencji matematycznych . Dzieci doskonaliły orientację przestrzenną, liczyły, dodawały na konkretach, rozpoznawały kolory i figury geometryczne, rozpoznawały cyfry- próbowały pisać swoja ulubioną cyferkę na tablicy, układały ciągi rytmiczne. Do zadań wykorzystane były kolorowe kubeczki, plastikowe korki, figury geometryczne, tablica multimedialna na której dzieci miały podane zadania, jak również dopasowywały kształty, rysowały rytmy. Misie odbyły podróż do krainy figur geometrycznych, gdzie przy pomocy długich słomek układały figury, budowały z klocków wieże oraz tworzyły przeróżne obrazki. W Pszczółkach odbyła się karuzela zabaw matematycznych czyli stacje z zadaniami matematycznymi:

1 stacja gry matematyczne na tablicy interaktywnej
2 stacja dodawanie i odejmowanie 
3 stacja nazywanie i rysowanie figur geometrycznych na piasku
4 stacja Kodowanie 
5 stacja przeliczanie zbiorów, mniej, więcej tyle samo 
6.stacja układanie wg wzoru
7 stacja Tangramy. 

Wszystkie zadania jakie wykonywały dzieci pokazały ,że matematyka może być ciekawa i przyjemna. Dzień upłynął w wesołej atmosferze a wszystkie dzieci poradziły sobie wspaniale.